7/31/2010

Jim Jarmusch / Limits Of Control


Tento film je objevem LFŠ a nejlepší na všem je, že když tak pobýváte týden na festivalu a nemáte přístup k internetu (teď mám na mysli hlavně proslulý www.čsfd.cz), nevidíte, jaké filmy jsou podle lidí dobré, skvělé, spektakulární/blbé, hrozné, makabrózní- aneb buď je film červený/modrý.
Většinu pseudointelektuálů modrá barva filmu ihned odradí od shlédnutí. Všichni víme, že to je špatně, necháváme sebou manipulovat, ale na druhou stranu..."tak když to tak hodnotí většina lidí...."

K věci. Tento film je dle čsfd modrý, ale podle mě určitě stojí za to vidět. Okej, dějově je hodně slabý, ale buďme k Jarmuschovi schovívaví, protože co si budeme povídat, Kafe a cigára nejsou taky zdaleka o ději, ale spíš o atmosféře, vizualitě a prostě se na to dobře dívá (každý má na ten film samozřejmě diametrálně odlišné názory, v mém případě jsem Kafe a cigára musela vidět několikrát, abych se přesvědčila, že to do sebe něco má).

Limits Of Control/Hranice ovládání mě zaujala hlavně díky nádhernému obrazu a atmosféře. Nevím, u kterého jiného filmu jsem si řekla, že audio a video do sebe zapadá tak perfektně jako puzzle. Dokonalá souhra zvuku a obrazu, to jsem byla nadšená. Dále kamera. Šlo poznat, že se nejedná o nějakou levnou sračku, bylo to vážně precizně natočené, precizně sestříhané. Na to já hodně dám, na audiovizualitu. Pokud je hodn dobrá, nevadí mi nemastný neslaný děj, což v tomhle případě možná byl.
Dialogy/monology/logy nečekejte. Kdyžtak minimálně. Do první poloviny (když vám to pálí), popř. do první třičtvrtiny nevíte, co se děje, ale víte, že jde o život a děje se něco nelegálního. Hlavní postava je tajemná a nemluví a při dialogu jen čumí, no prostě jak v normálním životě žejo (smích)

Poznámka pod čarou
V tomto filmu můžete jakýkoliv moment zmrazit a uvidíte, že by z toho obrazu byla dokonalá fotka.

2 komentáře:

  1. vždycky jsem si říkala, že na červené/modré označení nebudu dbát, ale když jsem se na film podívala, musela jsem uživatelům csfd dát za pravdu... navíc tomuhle filmu schází do červené pár procent :D
    zaujalo mě to, jdu stahovat! :)

    OdpovědětVymazat
  2. o tomhle už jsem taky slyšela, Jarmush má zatím u mě plus, takže se nechám inspirovat :) A chci další tipy! (a podívej se na Noc na Zemi! A já se zase KONEČNĚ podívám na Kafe a cigára :D)

    OdpovědětVymazat